2019.08.26.

Hosszú kihagyás után, ismét futócipőt húztam, és elindultam a cél felé. De miért híztam el? Miért hagytam abba az edzést?                                  Folytathatnám, hogy valamikor réges-régen... egész pontosan 2017.októberében történt. Lefutottam a Budapesti félmaratont, remek idővel, remek állóképességgel, és elhittem magamról, hogy erős vagyok. Elhittem, hogy legyőzhetetlen vagyok, és bár többször letettem róla, ismét felcsillant a remény, lefutom a maratont. Sajnos nem így lett. Sajnos kaptam egy büdös nagy pofont az élettől. Németországban rakodtam le, bár ne tettem volna. A kamionnal emelkedőre felfelé kellett megállnom, és úgy kellett kipakolnom a 22 tonna bútoralkatrészt. Eleinte nagyon jó ötletnek tűnt, hisz a kézi targoncával, azaz békával szinte alig kellett megemelnem a raklapokat, azok szinte maguktól szaladtak is ki a pótkocsiból. Eleinte jópofa volt. Később elkezdett fájni a derekam. Ugyanis, az áru olyannyira "szaladt" kifelé, hogy annyi dolgom volt, hogy visszatartsam. Ez volt a baj. A közel 1 tonnás raklapokat elég volt tartani, de lerakodtam. Másnap reggel, folytattam is edzésem a maratoni cél felé. 500 méter futás után éreztem baj van. Fáj a derekam. Megálltam, nyújtottam, majd futottam tovább. 200 méter után megálltam és feladtam. Éreztem, nagy a baj. Eszembe nem jutott volna, hogy majd másfél év szenvedés következik. Kedves olvasó, ezt vedd komolyan. 2017. itt valami megszakadt.

Hogyan híztam el?

Mivel az edzéseim heti 4-5 alkalommal 10-21 km távok voltak, kellett az energia. Így akkori kalóriabevitelem a napi 3500-4500 kalóriát is elérte. A gyomrom ki volt tágulva, de mivel edzettem, nem volt gond. Sajnos a sérülés után nem tudtam leállni az evéssel, hiába nem volt szükségem a magasabb kalória bevitelre, a gyomrom ki volt tágulva, az agyam diktálta a tempót, egyél. Mire észbe kaptam 117 kiló voltam. Teszem hozzá, nagyon gyorsan hízok. Próbálkoztam a diétával, hiszen tök egyszerű. Egyél kevesebbet, mint amit elégetsz. Igen ám, de én nem szeretek éhezni, szeretek enni és inkább edzek. De fájt a hátam, és így egyre kevesebbet mozdultam ki, szó szerint fülke lakó kamionos lettem. Elhíztam.

De ma, amikor rendben van a derekam, köszönhetően a gyógymasszőrömnek, Keszthelyi Csabának, és egyéb kiegészítőknek, mint a deréktámasztó öv, Ceragem ágy, masszázs ülés, ülőpárna stb... ismét edzhetek. Még többet, még jobban figyelve a derekamra. Kezdetnek elvégeztem egy talpdiagnosztikát és az új futócipőmbe csináltattam egy talpbetétet. Megvizsgáltattam MRI géppel a térdem, nincs-e gond, szerencsére nincs. Így jöhet az edzés.

A kamionom le lett adva, és október végén jön az új gép, azaz a V8-s S520 Scania. Addig pedig edzünk.  A kalóriákat a kalóriaguru oldal segítségével számolom, vagy használd amelyik szimpatikus.

Kezdjünk bele:)

Kattints a kiemelésekre a képekért;)

1.Nap.

Reggeli: semmi

Ebéd: 2 tányér húsleves, zöldséggel. Egy kanál tésztával + protein palacsinta(50 g)(Gymbeam) túróval(100 g)

Vacsora: 25 g zabpehely fahéjjal, vízzel elkeverve + 1 alma

2.Nap.

Reggeli: semmi

10 órai: Fritatta. 300 g cukkini, 3 tojás(3 fehérje + 1 sárgája) 50 g kemencés sonka 1 paradicsom (230 Kcal az egész)

Ebéd: Protein palacsinta 50 g + 100 g túró + 1 banán(420 Kcal)

Uzsonna: Tojásleves 1 tányér (130 Kcal) 100 g pörkölt (150 Kcal)

Vacsora: 500 g görögdinnye (150 Kcal)

Edzés: Reggel 8 órakor mentem ki az Ibrány-i Tisza partra edzeni. Könnyed 6 km volt a táv. 130-150-es pulzustartományban. 45,48 alatt tettem meg. Nagyon lassú, nagyon gyenge, de el kell kezdeni valahol. 7,37 perc/km. Majd lesz ez 5 alatt is. Nagyon izzadtam, szuszogtam, de a célt látom magam előtt és közben igyekszem élvezni a mozgás örömét. Pár hónapja a járás is alig ment, most legalább cammogok.

Bevitt kalória: 1080 Kcal

Elégetett: 593(futás)+ 2500 alap=3093 +1080= -2013 Kcal Értékelés: Király

3.Nap.

Reggeli: semmi

Tízórai: 2 db porcerősítő, 1 db Mg+B6, 1 db zsírégető (Gymbeam), 1 szelet rozskenyér(Spar), 50 g sonka, 2 db paradicsom, 100 g cottage cheese, tea. 358 Kcal. Itt megjegyzem, a vaj amit a kenyérre tettem, 10 g volt. Nem sok? Egy kiskanál. 60 Kcal, annyi mint a sonka. Szóval vaj helyett legközelebb a dupla adag sonkát választom:) És te?

Ebéd: 2 tányér tojásleves 200 Kcal

Vacsora: 100 g(főtt) quinoa, 200 g filézett csirkecomb, uborkasaláta,paradicsommal joghurtos öntettel 450 Kcal

3 gömb fagyi 200 kcal

Bevitt kalória: 1208 Kcal

Elégetett: 560 Kcal(futás) + alap 2500 Kcal= 3060 Kcal +bevitt 1208= -1852 Kcal Értékelés: Király

Edzés: 6 km futás, reggel 8 órakor. Hamar felment a pulzusom, sőt szinte végig 150-160 között volt. Nem álltam meg, hanem belassítottam amennyire csak tudtam, hogy nehogy feljebb menjen. Nagyon nehéz volt az utolsó km, ömlött rólam a víz, és alig bírtam. Picit éreztem a derekam is, ami nem jó hír, ezért edzenem kell rá jobban. 560 kalóriát égettem el. Ma megyek az új cipőmért, elkészült a gyógytalpbetét. Kíváncsi vagyok milyen lesz benne futni:) Következő edzés pénteken lesz, mert holnap Budapestre megyek.

4.Nap.

Egész nap rohanás, Székesfehérvár, Budapest, tehát ügyek intézése, kapcsolatok építése:)

Reggeli: Hajnal 3-kor indultam, és 4 órakor ettem egy szendvicset, amit korábban is, azaz a teljes kiőrlésű rozskenyér(1 szelet,70 g), benne sonka, vaj, uborka és light trappista sajt kb. 10 g. Egy ilyen szendvics kb 250 Kcal.

Ebéd: Semmi.

Uzsonna: Szintén szendvics, ugyanaz mint reggelire, mellé egy light cottage cheese. kb 400 Kcal.

Vacsora: 500 g görögdinnye (150 Kcal) Fritatta. 1 cukkini lereszelve, 1 gerezd fokhagyma 2 tojásfehérje, egy egész tojás. Só, bors, snidling. Összekevertem, kevés kókuszolajon megsütöttem kis lángon. Amikor megfordítottam, tettem alá 50 g sonkát, és a tetejét megszórtam light trappista sajttal. 240 Kcal.

Össz: 890 Kcal bevitt, 2500 elégetett.= -1610 Kcal. Értékelés. Király.

5.Nap.

Edzés: 7:27-s átlaggal 6 km. Nagyon jól ment a kocogás. A végén tettem bele váltott tempót, picit gyorsítottam a tempón. Elégedett vagyok.

Reggeli: Semmi.

Ebéd: Paprikás krumpli kolbásszal. Meglepődtél? 500 g adagot ettem. Az egész készült, 900 g burgonya, 1 vöröshagyma, 3 fokhagyma, 3 ek. olaj, 40 kolbász, 1 kk sűrítette paradicsom, 1 paradicsom, 1 kevés csípős paprika, 1 db pörköltszaft kocka. Az egész 1247 Kcal. Viszont én csak 500 g-ot ettem, így az 650 Kcal.

Vacsora: 500 g görögdinnye. 150 Kcal.

Össz: Bevitt 800 kalória. Futás:-586 kcal Elégetett 2500 Kcal= -2286 Kcal Értékelés: Brutál jó.

6.Nap.

Nevezzük csaló napnak. Utaztunk vonattal Passau-ba. Menet közeben nehezebb az étkezésre is figyelni, de igyekeztem.

Reggeli: 1 db sajtos pogácsa, kicsi.

Ebéd: Bécsi állomáson 1 db Dürüm, azaz tortilla tekercs zöldségekkel, hússal.

Vacsora: Rántott hús, sült krumpli, saláta 1 sör.(Passau)

7.Nap.

Reggel elmentem kocogni, viszont a terep nem volt könnyű, így többször belesétáltam. Komoly emelkedőt kellett legyőzni, ami nem ment futva. Semmi gond, az Inn folyó partján sikerült edzeni, így a héten megvolt a 4. edzésem. Örülök neki. 4,8 km 462 kalória.

Étkezés vegyes. Reggeli, éttermi svédasztalos. Ebéd: Könnyed teljes kiőrlésű zöldséges szendvics. Vacsora. Rántott csirkemell.

8.Nap.

Vissza a rendes kerékvágásba:) Reggeli futás 7 km. Nagyon jól ment, és a tempó és beesett 7 perc alá, immáron 6:58. A 3. km-nél éreztem, mennem kell tovább, így rátettem 1 km-t. Az 5 km-nél nem is éreztem, hogy futok, annyira kellemes volt a tempó, a pulzusom szinte folyamatosan 145-150 között volt, bár 4-5 alkalommal picit bele kellett sétálnom, még is remek formában éreztem magam. Erőt adott a mai siker:) -712 Kcal

Reggeli: Smoothie. 1 db banán, 100 g málna(fagyasztott) 2 dl 1,5%-os tej, 200 g görög joghurt, csipet fahéj, ízlés szerint édesítő. 433 Kcal. Ennek a felét ettem meg így ez 216 Kcal.

Ebéd: Saláta. 140 g tonhal, 1 szelet rozskenyér(70 g), salátalevél, öntet: 3 ek olívaolaj, 1 kk magos mustár, 1 kk balzsamecet, 1 ek citromlé, pár csepp édesítő. A salátára ezt ráteszed, és jól forgasd össze. Nem kell hogy tocsogjon, sőt, éppen csak éri a saláta minden részét az öntet, ami nagyon finom.  Kb 500 kcal. A salátát természetesen több részletben több főre készítettem. Bár maga a saláta szinte zéró kalória, az öntet viszont kb 300 kalóriát tesz ki, köszönhetően az olívaolajnak. Tehát ebéd: 500 kalória.

Vacsora: 2 tányér húsleves, szinte csak lé. 100 kalória.

Össz: Bevitt: 816 kalória Elégetett: 2500+712 = -2396 Kcal Értékelés: Van ennél jobb?

9.Nap.

Reggeli. A smoothie második fele, azaz 216 Kcal.

Tízórai: Saláta, de most tonhal nélkül. Ugyanabból az adagból maradt mellé tea, a szelet rozskenyér és természetesen a vitaminok. Nero zsírégető, B6 + MG és a porcerősítő. Természetesen ezeket mind szedem minden nap. Kalória kb: 200 Kcal.

Ebéd: 1 banán. 105 Kcal

Vacsora. 2 dl száraz fehérbor. 200 g csirkecomb, 200 g édesburgonya(só,bors,fokhagyma,) mindkettő lepirítva, mellé saláta, még a tegnapi adagból, 100 g görög joghurt. 732 Kcal

Edzeni délután mentem, mert viharos szél fújt reggel. 6 km volt a mai táv, de sajnos gyenge volt, a végét sétáltam, az utolsó 500 métert. Állt le a lábam, éreztem kimegy belőlem az erő. Kevés az energia. Ennék többet, mert bőven vihetek be több kalóriát, de egyszerűen jóllakok ennyivel, pedig látom, hogy kevés. Ezért ettem edzés után a csirkét, burgonyával. Remélem holnap jobban fog menni az edzés.  7:28 volt a tempó, 593 Kcal az elégetett energia.

Össz: 1253 Kcal Elégetett: 2500+593 = -1840 Kcal Értékelés: Király.

10.Nap.

Nem mentem ma futni, pihenő napot tartok, meg persze van más elfoglaltság:)

Reggeli: Tortilla tekercs. 1 nagy tortilla lap (100 g 303 Kcal), idehaza nem igen árulnak 28-30 centis lapot. 50 g sonka, 3 tojás fehérje, 1 kk mustár és a végén tettem bele egy kevés rukkola salátát. Mellé ettem 1 paradicsomot. 424 Kcal

Ebéd: Kicsit korábban ebédeltem, 11 órakor. Gymbeam nutellás túrós palacsintát. 50 g palacsintapor 1 dcl 1,5%-os tehéntej, 10 g (1 csapott kk nutella) 100 g túró ( sovány túró 100 Kcal/100 g, görög joghurt 100 Kcal/100 g, édesítő, citromlé, vanília) 380 Kcal.

Uzsonna: Talán ilyen még nem volt a váltás alatt. Tegnap alig bírtam enni, ma pedig már ennék egyfolytában:) Ilyen ez. Így ettem 2 szelet rozskenyeret, a szokásos 70 g / szelet, 50-50 g sonkával.  230-230 azaz 460 Kcal

Ma egy nehezebb nap lesz, főleg a befejezés nehéz, hisz este jön rá az emberre ez éhesség. Du. 4 óra van, anyós süt, ránt, hidd el meg tudnám marni magam. Lehet elmegyek este edzeni. Az majd kikapcsol. Akkor viszont tudok majd vacsorázni, lesz annyi kalóriám még mára. Látod ezért jó számolni. Ennél? Menj mozogni, égess kalóriát, és már ehetsz is:) Ennyi. Persze addig nehéz ez, míg fogyni akarsz, utána mozgás mellett komoly mennyiséget lehet enni.  /ezért jó a blog, mert azonnal leírhatom milyen érzések kavarognak bennem/

Vacsora: 2 tányér bableves. 400 Kcal

Bevitt kalória: 1664 Kcal Alap elégetett 2500 Kcal = -836 Kcal Értékelés: Elfogadható.

11.Nap.

Kellemes reggeli 6 km. 6.50-es a tempó. Elégedett vagyok, jól ment az edzés. Párszor magasabb volt a pulzusom, így belesétáltam. Továbbra is nagyon izzadok, biztos segít a reggelente bevitt L-carnitine is. Elégetett kalória: 609

Reggeli: 200 g cottage cheese(lidl) light, 3 szem olívabogyó, 1 paradicsom, 100 g uborka = 190 Kcal

Ebéd: Grill csirke bőrével kb. 300 g = 400 Kcal

Vacsora: Budapestről tartva hazafelé, nagyon éhes lettem, így 2 sajtos pogácsa és 1 db debreceni kolbászt ettem.  Kb: 600 Kcal

Bevitt kalória: 1190 Alap elégetett: -2500 + futás 609 = -1919 Kcal Értékelés: Király.

12.Nap.

Reggeli edzés 7 km . Gyorsultam, bár picit magasabb volt a pulzus, amit feljebb is engedtem, 150-160 közé. Továbbra is nagyon izzadok, és sajnos éreztem a végén a derekam is. ami nem jó hír. Edzenem kell rá, nem csak mondogatni. 6:47 a tempó, az elégetett kalória 706.

Reggeli: 100 g uborka, 50 g kolbász, 200 g cottage cheese light(Lidl) 1 paradicsom, olívabogyó. 400 Kcal

Ebéd: 200 g cottage cheese(lidl) saláta  350 Kcal

Vacsora: 200 g édesburgonya, 200 g filézett csirkecomb, saláta, görög joghurt. A burgonyát só,bors fokhagyma fűszerezéssel, kevés olajon pirítottam, a csirkecombot, magyaros fűszerkeverékkel megszórva, reszelt fokhagymával kisütöttem, és mellé a Prevost salátát(8.napon írtam róla) illetve mártogatósnak görög joghurtot adtam (100 kcal/100 g)  600 Kcal

Bevitt: 1350 Kcal Alap elégetett: 2500 + futás 706 = -1856 Kcal Értékelés: Király.

13.Nap.

Sietős napom volt, és ez egy csaló nap. Közönségtalálkozó volt Debrecenben majd este családi összejövetel, így a kalóriára nehéz figyelni. A csaló nap nem azt jelenti, hogy orrvérzésig eszem iszom, hanem lehet nullára jön ki az a napom. Reggeli a Sparban vett 2 db pékáru + túrórudi, ebéd szintén Sparos pékáru 2 db kakaós csiga, vacsora 5-6 db házi pogácsa 1 tányér gulyásleves. Inni csak vizet ittam.

14.Nap.

6:48-as tempóval 7 km. nagyon nehéz volt a vége. Úgy érzem itt megragadunk 1-2 hétig, inkább gyorsulni kell, mint sem a távot növelni. Ismét éreztem a derekam az edzés végén. 724 Kcal

Reggeli: Smoothie ( 100 g banán, 100 g málna, 100 g joghurt, 2 dl 1,5%-os tej, fahéj, édesítő) 433 Kcal

Ebéd: 2 tányér húsleves, kevés tésztával 4-5 főtt zöldséggel, 50 g (főtt) bulgur, 200 g csirkemell, saláta. 700 Kcal

Vacsora: 300 g csirkemell, 2 db 120 g rántott sajt, 200 g rántott máj. 1000 Kcal HIBA!!! A rántott sajt és a rántott máj is hiba volt:(

Bevitt kalória:2133 Kcal Alap elégetett: 2500 + 724 = -1091 Értékelés: Elfogadható.

2 heti értékelés: a 14 nap záró kalória összege: -17699 Kcal.

Elégedett vagyok a 2 heti étkezéssel és edzéssel. Sikerült változatosan és nem mereven étkezni. Mivel -9000 kalória -1 kg fogyást jelent így lássuk mennyit mutat a mérleg. Kezdő: 113,4 Kg Záró: 110,8 kg Fogyás: 2,6 Kg . Hivatalosan 2 kilót kellett volna fogynom, láthatod, szinte pontosan kiszámolva, bizonyítva sokadjára. -9000 kalória kb 1 kg fogyást eredményez ÉHEZÉS nélkül;)

15.Nap.

Új hét, új videó. Megkezdjük a 2. etapot. Az időjárás egyre hidegebb, egyre csapadékosabb lesz, így ideje elővenni a vízálló futóruhát. Szeretném könnyedén futni a 7 km-t és szeretnék gyorsulni. Ez a terv a következő 2 hétre. Szeretném növelni ez edzést, így jöhet esténként egy kis gyors gyaloglás azokon a napokon, mikor nem megyek futni.

Reggeli edzés: Nagyon jól esett, bár elkapott egy pici eső, de jól esett a mozgás, nem fáradtam el nagyon, bár a tempó lassabb volt, még is boldogan zártam a mai tréninget. -712 Kcal

Reggeli: Prevost saláta (8.napon írtam róla, adagonként 150 kalóriát számolok) 50 g lazac, 35 g rozskenyér (1 fél) tea. 320 Kcal

Ebéd: 300 g csirkemell, saláta. Adtam hozzá egy kevés gymbeam curry szószt.(cukormentes) 450 Kcal

Vacsora: 3 gömb fagyi 248 Kcal (83 kalória / gömb)

Bevitt kalória: 1018 kcal Alap elégetett : 2500 + futás 712 = -2194 Értékelés: Király.

16.Nap.

Futás: Ismét rekord, 6 km futás és 6:27 a tempó. Jó edzés volt, igyekeztem megint váltott tempót hozni a végén. Izzadás nem állt meg ma sem, kegyetlenül megizzadtam. A pulzus ma 150-160 között volt, így picit magasabb tartományban edzettem. -621 kcal

Reggeli:   200 g cottage cheese , 70 g (1 szelet) rozskenyér, 50 g uborka, répa, 2 szem olívabogyó, 20 g light trappista sajt (100 g /220 Kcal), 100 g pulykamell sonka. 450 kcal

Ebéd: protein palacsinta (200 g túróval)  450 kcal

Uzsonna: 1 db nagy túró rudi 180 kcal

Vacsora: 2 tányér krumplileves. saccolom, kb 350 kcal + 0,5 l Heineken 220 kcal

Nagyon nehéz napom volt. Délelőtt egy jó adag sódert pakoltam át délután jött a kemény munka, 5 m3 földet pakoltam konténerbe. Sajnos van egy nagy hibám, nagyon neki tudok esni a munkának. Ömlött rólam a víz, és fájt a derekam is de megcsináltam. Úgy gondoltam, megérdemlek egy rudit és egy sört. Nem számolom mennyit égettem el a munkával, de az üres kalóriát biztosan sikerült elégetni.

Bevitt kalória: 1650 kcal Elégetett: 2500 + futás 621 = -1471 Értékelés: Jó

17.Nap.

Reggeli: Totrilla (1 lap 100 g) 3 tojás( 1 egész 2 fehérje) 50 g sonka, 30 g light trappista, kevés mustár, kókuszolaj. 500 kcal

Ebéd: 1 db túró rudi + 3 sajtkrémes fornetti (pici)  Itt álljunk is meg egy picit. A fornetti oldalára átlépve megláthatod mennyi kalória 1-1 picike pékáru. És lám, a duma, mikor mondja valaki, én pedig alig ettem... Igen. Így van, alig, de mit?! A 3 darab kis nasi 353 kalória, + a rudi 180. Ha megnézed, ugyanannyi kalóriát viszek be kb. 4 tányér húslevessel, vagy 500 g paprikás krumplival. Ez az üres kalória. Miért ettem meg? Amiért te is. Megkívántam. Itt a kérdés csak az! Hányszor és mennyit?  Így a mai ebédem: 533 kcal (HIBA, mert pici a mennyiség)

Vacsora:Leves. Indiai kamionos leves néven találod meg a receptjeim között, ide katt!! Ma nem húsgolyót tettem bele, hanem 500 g főtt, füstölt tarját, amit 4 nagyobb darabra vágtam, és elkezdtem főzni. Dobtam mellé 1 vöröshagymát 4 darabra vágva, 4 fokhagymát, 2 sárgarépát. Amikor félpuha volt a hús, dobtam bele 400 g csicseriborsót, 400 g lencse konzervet. A teljes receptet inkább nézd meg a videóban;) Amikor megfőtt a hús, kivettem, és botmixerrel leturmixoltam a levest, a babérlevelet ne felejtsd el kivenni:) Ezután jött bele a kockázott husi és már kész is. A teljes leves közel 1800 kalória, és 14 tányér így egy tányér: 128 de inkább legyen 150 kalória. Ebből ettem 2 tányérral: 300 kcal

A reggeli után elmentem lazulni a Nyíregyházi Sóstógyógyfürdőbe, ahol természetesen termál víz van. Itt lazulgattam 2,5 órát, majd elindultam a kocsimért, amin féket cseréltek. Olyan szép volt az idő, hogy gyalog mentem, 5,5 km. Ez jól esett, kalóriát nem számolok rá:)

Este megittam 2 dcl fehér száraz bort: 160 kcal

Bevitt kalória: 1493 Elégetett: 2500 = -1007 kcal

18.Nap.

Futás: 6 km volt a mai táv, és ismét gyorsultam, most 6:22 volt a tempó. Nagyon jól esett, mondhatni könnyedén hoztam. Holnapra gyors gyaloglást vagy biciklizést tervezek, ne legyen annyira monoton az edzés sorozat;) -627 kcal

Reggeli: 50 g sonka, 200 g cottage chesse light, 70 g (1 szelet) rozskenyér (Spar) 500 Ft. Mindig ezt veszem, ez finom. A link csak megmutatja milyen fajta;) 2 sárgarépa . 300 kcal

Ebéd: Prevost saláta(8.napnál írtam le), 1 alma, 1 barack, 50 g sonka, 1 szelet rozskenyér 450 kcal

Vacsora: Ismét az indiai kamionos leves. Nagyon finom. Ismét 2 tányérral ettem:) 300 kcal

Bevitt kalória: 1050 kcal Elégetett: 2500 + 627 = -2077 kcal Értékelés: Király.

19.Nap.

Új nap:) És milyen szép. Kellemes az idő, így biciklire pattantam. Egy Trek biciklim van, amit valamikor 2014-ben vettem, és nagyon szeretem. A mai táv 38 km lett. Visszagondolva a júliusi tekeréseimre, könnyedebben ment ma. A tempóm 20.71 km/h átlag volt. Két hónapja inkább a 20 felé kanyarodott. Szerintem szép fejlődés, mondom ezt úgy, hogy alig van bennem szénhidrát, és nem erőlködtem:) -1316 Kcal

Reggeli:  Ma kivételesen edzés előtt ettem, mert kell a szénhidrát azaz az energia a hosszú táv miatt. 1 dl (50 g) zabpehely, 10 g zabkorpa, 10 g lenmag, 5 g őrölt mandula, fahéj és ez felöntve 1 dcl 1,5%-os tejjel. Mellé egy almát ettem. 424 kcal

Ebéd: Rögtön az edzés után ettem. Prevost saláta(8.napon írtam róla), 100 g sonka, 125 g light mozzarella, 1 paradicsom, 70 g (1 szelet) rozskenyér, tea.  600 kcal

Vacsora:1 kg filézett csirkecomb, magyaros varázspácban, kókuszolajon kisütöttem. 130 g(száraz) quinoa-t egy kis kanál olajon lepirítottam, kb 2  percig, majd felöntöttem 2-szer annyi vízzel, és fedő alatt, kis lángon 20 percig főztem, majd félretéve hagytam állni. Ezután pedig összekevertem a hússal. Ez az adag 2000 kalória. Ebből 100 g kb 150 kalória én pedig ettem 200 grammot. Kevésnek tűnhet, de jól laktam vele;)

300 kalória a vacsora.

Bevitt kalória: 1324 Elégetett: 2500 + 1316(bicikli) = -2492 Értékelés: Van ennél jobb?

Ezeket a mínusz kalóriákat látva értheted meg, mennyit ehetnék még úgy, hogy nem hízok! A sport és a jól összeválogatott ételek csodákra képesek:) Nincs ebben semmi nagy kaland, sima matek, csak pár ember, cég, ebből hatalmas üzletet csinál. Haladjunk tovább!

20.Nap.

Ma nincs edzés, bőven elegendő edzés lesz 5 m3 kulé kavics lapátolása, hordása. Nagyon kemény napnak nézünk elébe.

Reggeli: Tortilla. A szokásos 100 g tortilla, 50 g csirkesonka, 20 g light trappista, 3 tojás ( 2 fehérje 1 egész), tea.  500 kalória

Ebéd: Úgy döntöttem ma tartom a csaló napot. Nem vittem túlzásba. Vettem 5 db pici sajtos rudat meg 2 sonkás akármit a fornettinél, mellé 1 túró rudit. Ez kb 600 kalória lehetett. Gondoltam kell az energia a kulé kavics cipeléséhez.

Vacsora: A tegnapi csirkecomb, quinoa keveréke volt a vacsi, csemegeuborkával. 300 g így ez 450 kalória.

Az egész hét sikerét megünnepeltem 0,5 l sörrel:)  220 kalória. Még ha csalok se tudok rosszul enni:) Látod mikor átáll az ember, milyen könnyen megy ez. Csaló napon nem számolunk kalóriát, mert bőven belefért a heti kalóriába, de mínuszban zártam.

21.Nap.

Ma nem mentem futni, mert megyünk túrázni, így megmásszuk a Tokaji hegyet.

Reggeli: Saláta + 1 db tojás + 200 g light cottage cheese  320 kcal

Ebéd: Tokajban ettünk meg ketten 1 hekket ami 400 g azaz fejenként 200. Mellé csak csemegeuborkát toltam. 200 kalória

Ebéd otthon:)   Igen, hazaértünk és 2 tányér húslevest betoltam, főtt sárgarépával és karalábéval. 300 kalória

Vacsora: 300 g quinoa csirkecomb keveréke, azaz a tegnap előtti étel maradékát ettem:) salátával. 600 kalória

Ebéd előtt megmásztuk a Tokaji hegyet, könnyed tempóban. 6,6 km volt amit 2 óra alatt tettünk meg. Remek kikapcsolódás, remek sport és nem utolsó szempontban, nagyon jó a diétához. Igyekszem több kikapcsolódási, sportolási lehetőséget bemutatni, hogy ne csak az lebegjen a szemed előtt, hogy futással lehet a kilók ellen küzdeni.  -840 kalória

Estére jöttek rokonok és előkerült egy tál mézes krémes. Na, mondom ebből egy Laci bácsié lesz. Gyorsan rá is kerestem a neten, 1 szelet 170 kalória. Le is mértem egy szeletet és 50 g volt. Ez nem fér bele barátok között sem. Értsd meg, az a veszélyes. Látod, 4 szelet és az egy egész edzés kalóriáját kiteszi. Ha nem akarnék fogyni se enném meg. Jövőhéten esküvőbe megyünk, hidd el, szorítani fogom a fogam, de megcsinálom. Elviszem egy fotómat, amikor lefutottam a félmaratont, és bármikor a bűn felé nyúlnék, előveszem majd, és tudni fogom merre kell mennem. Áldozat, vagy inkább tudatos étkezés?! A 99% azt jelenti nem sikerült! Ne add lejjebb, az a gyenge emberek sportja!

Bevitt kalória: 1420 Elégetett: 2500 + hegymászás 840 = -1920 kalória Értékelés: Király

Heti záró:  -11161 kalória  Hm:) ez nem semmi:)  ez 36 sajtburger kalóriája, vagy 13 nagy chio chips, vagy 12-szer 2 liter coca cola.

22.Nap.

Új hét, frissen, üdén irány futni. Többet vártam a mai edzéstől. Bár 3,5 km után fordultam, azaz 7 km volt a tervezett táv, 6 után megálltam. Érzi az ember amikor elég. Nincs energia. Persze, ennyi kalóriától csodát nem kell várni, ha növelni akarjuk a teljesítményt, növelni kell a kalóriabevitelt. Ma így 6:37-es tempóval 6 km volt a táv.  624 kalória

Reggeli:  A mai reggeli tipikus példája annak, hogy te döntsz. Mit szeretnél? Én ettem 50 g veknit, amiből 100 g 250 kalória. Tettem rá reszelt paradicsomot, amit fűszereztem reszelt fokhagymával, továbbá került bele, só, bors, oregánó, bazsalikom és olívaolaj. Ide kattintva nézheted videóban is. Tostadas con tomate;) Mellé sonkás sajtos tojás tekercset toltam. 3 tojás( 2 fehérje+ 1 egész) 50 g sonka, 30 g light sajt. Tea. ez így: 425 kalória ;)

Ebéd:  Picit elcsúszott az ebéd, így 2 órakor ettem. Tegnap bepácoltam 1 kg filézett csirkecombot, és ebből lesz ma gyros:) 1 pitába tettem 150 g combot, mellé uborka, kukorica, paradicsom, lilahagyma járt. Öntet: 100 g görög joghurtot sóztam, borsoztam, 1 zúzott fokhagymával és 1kk olívaolajjal ízesítettem. Tettem még bele 2 kocka zúzott feta sajtot, és snidlinget. Király lett nagyon:)  kb 500 kalória

Uzsonna: Ettem 2 tányér húslevest főtt sárgarépával. Ez szinte csak lé volt. 300 kalória (inkább többet írok)

Vacsora: Gyros tál. 200 g csirkecomb (van még az 1 kg-ból;) uborka, hagyma, paradicsom, kukorica és ketchup. 300 kalória

Bevitt kalória:  1525 Elégetett: 2500 + 624 = -1599 kalória Értékelés: Jó.

Talán felmerül benned a kérdés. Gyros tál, paprikás krumpli, sör, hekk, húsleves, sonka, füstölt hús. Hol a hiba? Te miért nem fogysz, hisz kevesebbet eszel. Látod. Lehet itt enni, csak nem mindegy mit, és mennyit. Egyszerű példa, ami jól szemlélteti a hibát. Egy általános reggeli, ami egy laza étkezés. 2 szelet kenyér, ami 100 g mondhatni semmi. Mellé 100 g párizsi, 100 g trappista sajt , vaj. Sok ez? Súlyra több a vacsorám. Igen. A vacsorám 300 kalória volt, az előbb felsorolt vajas kenyér pedig 975. Háromszor annyi. Ha csak azt mondogatod, hogy te alig eszel és még is hízol, akkor értsd meg végre. Matek. Ennyi az egész. Ha többet viszel be, mint a napi elégetett kalóriád, hízol, kevesebbet akkor fogysz. -9000 kalória, - 1 kg. Ne felejtsd el. A matek nem hazudik, de ha te akarod, hitegetheted magad, meg durmoghatod, hogy genetika, meg adottság, meg az istenek műve. Számold ki, és meglátod mit mutat a matek. Vehetsz csodaszereket, de nem fog hatni, vehetsz drága kiegészítőket, vehetsz étrendeket, de ne felejtsd el, mi van amikor lefogytál? Megértetted mitől, miért fogytál, vagy miért híztál? Ha nem, akkor kezdődik a jojó. Arra hallgass akire akarsz, de ne felejtsd el, én nem árulok semmit, csak bemutatom, leírom te pedig használd egészséggel;) Ha fizetni akarsz érte, akkor fizess, te pénzed, arra költöd amire akarod:) Tudom milyen kövérnek lenni. Vajon az a dietetikus tudja akihez mész? Ő tudja milyen lelki teher? Tanulta, és a lexikális tudását átadja pénzért. Ha ingyen kapod, bizonyítva, akkor az biztos nem jó? Tarts ki, tarts velem, légy erős, és meglátod sikerülni fog. Legyen rá időd, mert az egészség mindennél fontosabb.

23.Nap.

Pihenő nap. Így reggel elmentünk a feleségemmel fürdőbe. Nagyon jó a Nyíregyházi élményfürdő, természetesen a termál részében lazulgattunk, 2 órát.

Reggeli:  A szokásos 3 tojás ( 1 egész, 2 fehérje) 50 g füstölt sonka, 10 g fetasajt. Kókuszolajon ezt megsütöttem. Mellé 70 g rozskenyér járt teával, uborkával.  300 kalória

Ebéd:  Gyros tál. 200 g zöldséget megpároltam, adtam hozzá lilahagymát, fél paradicsomot és a maradék 300 g bepácolt csirkecombot. Öntet, ketchup, és joghurt ( 100 g joghurt, 2 kocka összetört fetasajt, só, bors, 1 kk olívaolaj, snidling)  500 kalória

Délután beküldtem 3 gömb fagyit. 250 kalória.

Vacsora:    Töklevest készítettem. Jó nagy adagot, de csak 1 tányérral ettem.  800 g tök, 400 g édesburgonya, 1 fej hagyma, 2 gerezd fokhagyma, 2 db zöldségleveskocka, 40 g vaj, só, bors, 10%-os főzőtejszín, tálaláskor pár csepp tökmagolaj.  Hagymát vajon lepirítottam, majd jöhet rá a kockázott tök és burgonya, pár perccel később sózom, borsozom és felöntöm annyi vízzel, hogy ellepje. Dobok bele 2 zöldségleves  kockát. Amikor megpuhult, leturmixolom, adok hozzá kb 1 dl tejszínt. Kész:) A tökmagolaj a csúcsra emeli ezt az ételt:) AZ egész leves durván 1000 kalória így az 1 tányér szinte semmi. Számolok rá 100 kalóriát és hidd el, nagyon telít;)

Bevitt kalória: 1150 kcal Elégetett: 2500 = -1350 Értékelés: hm, amennyit ettem, mondhatom király:))

24.Nap.

Reggeli edzés. Evés után mentem, és nagyon ment, nagyon szárnyaltam. Brutális rekord, 6:03-as idővel csavartam 6 km-t . Jól éreztem magam. Itt látszik meg az, amikor bennem van a megfelelő mennyiségű, minőségű energia. Quinoa. Nagyon tudom ajánlani. Ez jobb mint a red bull;)  627 kalória

Reggeli: 170 g főtt quinoa 200 g cottage cheese 400 kcal  A quinoa magyarul rizsparéj egy nagyon jó szénhidrát forrás. Most edzés előtt jó 1 órával ettem, pont azért, hogy megmutassam mi a különbség, ha az egyik legjobb szénhidráttal a gyomrunkban megyünk edzeni. Jön a burkoló 9-re utána megyek edzeni. 400 kalória

Ebéd: Tokajba mentünk ebédelni, és szeretnénk ebből rendszert csinálni. Ismét hekket ettünk, de most fejenként egy 40 dkg-os adagot. Mellé ketten ettünk 1 kis adag sült krumplit és csemegeuborkát. kenyeret természetesen nem:)  500 kalória

Tízórai:  Megint fagyiztunk, így 3 gömböt bevállaltam:)  250 kalória

Vacsora:  1 tányér sütőtökkrém leves. Benne lesz a könyvben is. Isteni. Nagyon telít, nagyon finom, nagyon diétás:)  100 kalória

Bevitt kalória: 1250 kcal Elégetett: 2500 + 627 = -1877 kalória Értékelés: Király

25.Nap.

Ma pulzusszám alapú edzést tartottam. Mostanában inkább a teljesítmény volt a szemem előtt. Ma többször belesétáltam, hamarabb felszökött a pulzusom 150 felé. 150-130 között igyekeztem tartani, ha feljebb ment, sétáltam így a tempó értelem szerűen 7 perc feletti lett viszont a táv nőtt 8 km-re. Elégedett vagyok a mai napi edzéssel, nagyon jólesett.  -764 kalória

Reggeli:  Igen fehérjedús reggelit hoztam össze. 50 g gymbeam fehérjepor, 3 dl 1,5%-os tej, mellé 25 g zabpehely, 5-5 g lenmag, őrölt mandula, 10 g diákcsemege (csak óvatosan ezzel!!! )1 dl 1,5%-os tej  330 kalória + 230 kalória  =550 kalória

Ebéd: Sajnos megcsúsztam az ebéddel, bár éhes nem voltam, nagyon táplált a reggeli, de készültünk túrázni, így enni kellett. Sajnos nem volt jobb, Norbi Update bolt. Miért sajnos? Mert ugyan magasabb fehérjetartalmú pékárut árulnak, de magas a kalóriája és nem is olcsó. Mindegy, ezt ettünk. 400 kalória.

Uzsonna: Túrázás előtt betoltam még 80 g quinoa 100 g cottage cheese keverékét. Nagyon bejött ez a páros. Annyira megdob erővel... 200 kalória

Vacsora: Palóc levest ettem, 2 tányérral. Diétásan készítve szinte csak levet ettem. 400 kalória

Túrázás: Feleségemmel nekiindultunk ismét a Tokaji hegynek. Sikerült javítani a múlt heti időn, így 2 óra alatt megjártuk oda-vissza. Elegendő volt a bevitt energia így mondhatni könnyedén lenyomtuk. -808 kalória

Ma kitettem magamért, örülök, hogy végre a feleségem is csatlakozott hozzám, így ketten edzünk. Bár reggel én futok, ő inkább tornázik, neki az jön be, illetve neki csak 2 kilót kell fogyni:)  Szóval elégedett vagyok, így este 2 dl száraz Tokaji bor a jutalom:) 160 kalória

Bevitt kalória: 1710 kalória Elégetett: 2500 + 764 + 808 = -2362 kcal Értékelés: Na ki a király?:)))

-18349 kalóriánál tartunk a 2. etapban:)

Ui: Hallod, meghozták a szombati esküvő süteményeit. Ez maga a kínzás. Megfogom állni, de azért csiklandoz. De erős leszek. Van ugyan bőven kalóriám, de nem lehet, hidd el nem szabad. 1 szelet 170 kalória. Nem eszek.

26.Nap.

Nincs ma edzés, pihenő napot tartok. Ha megyek is edzeni, akkor könnyed 20 km biciklit iktatok be, de úgy érzem pihennie kell a combomnak, sok volt a tegnapi, még ha jól is esett.

Reggeli:  Ugyanaz, mint tegnap, csak a fehérje turmixot kihagytam. Azaz maradt a zabpehely. Mellé ettem 70 g rozskenyeret vajjal, teával. 230 + 160 kalória = 390 kalória

Ebéd: Tökleves és mivel nagyon igénylem a szénhidrátot, így szendvicset ettem, 100 g kifli bele vaj, szalámi és sajt. 400 kalória

Vacsora:  Étterembe mentünk. Hiányzott valami, egyszerűen csak mást akartam enni. Lehet? Na figyeld csak ki ezt. Tiszai harcsa halászlé. Ha diétás ételt keresel, megtaláltad. Igen, a halászlé, persze kenyér nélkül. 200 kalória. Második Bécsi szelet, grillezett zöldségekkel (brokkoli, cukkini, édesburgonya) uborkasaláta. Na ezt mutogasd, ha diétáról beszélsz. Ugye lehet itt enni, nem is akár milyet. 500 kalória. Így a mai vacsora 700 kalória volt.

Bevitt kalória: 1490 kalória Elégetett: 2500 = -1010 kalória Értékelés: Elfogadható

27.Nap.

Hatalmasat futottam. 7 fokban 7 km 6:20-as tempó 5:47-es idővel a 7. kilométerben. Elégedett vagyok. A pofámon viszont nem sok mosoly volt, ilyen amikor problémák vannak. De erre jó a futás, letisztul a kép és az út előttem. Szar amikor csalódni kell egy emberben, de amikor sorra jön a csalódás, az már nagyon rossz. De nem baj. Az úton mindig van aki ki akar, ki is tud használni. Beléd harap, megrúg stb... de ha tudod merre tartasz, akkor nem szabad feladni. Tégy jót és jó dolgok történnek... a jóért cserébe van, hogy pofont kapsz, de menni kell tovább. 730 kalória

Reggeli:  Gymbeam fehérje turmix de most simán vízzel készítettem. 220 kalória + 1 banán 100 kalória = 320 kalória

Megyünk az esküvőbe. Nehéz lesz a mai nap. Fontos, SOHA NE UNATKOZZ!!! Ha unatkozol, viszket a tenyered, és eszel. Ha eszel, előbb utóbb ott vagy a süteményes bödön előtt. NEM SZABAD!!! Nem ezért dolgoztunk egész hónapban. Nincs olyan, hogy csak most, mert ez különleges nap. Lehetne a mai csaló nap is, de nem. Légy kemény, tudd hová tartasz. Ne feledd! A 99% azt jelenti, NEM SIKERÜLT! Te vesztes vagy??